Nemokami patarimai renkantis automobilį
Naudoto automobilio paiešką rekomenduojame pradėti internete, peržiūrint visus žinomus automobilių pardavimo portalus bei socialinių tinklų grupes. Venkite šiaip vykti į turgus ar pardavimo aikšteles, nes dažniausiai pardavėjų ten nebūna tad veltui sugaišite laiką, nes tiesiog nepavyks apžiūrėti patikusio automobilio. Taip pat žinokite, kad visi pardavėjai, kurie nevengia viešumo ir neturi ko slėpti, talpina savo parduodamų automobilių skelbimus populiariausiuose pardavimo portaluose todėl nėra galimybės nepastebėti Jums tinkamo ir geros būklės varianto. Taip pat informuokite draugus ir pažįstamus, kad ieškote pirkti automobilio ir jie galbūt turės ką rekomenduoti.
Pirmas klausimas kalbant su pardavėju turėtų būti ar automobilis parduodamas pildant lietuvišką pirkimo pardavimo sutartį ir ar sutartyje nurodoma visa sutarta perkamo automobilio kaina. Jei atsakymas neigiamas, tai jau rizikuojate, kad automobilis buvo daužtas arba turi užslėptą defektą. Net jei automobilis ir geras, bet pardavėjas vengia mokėti mokesčius, tai anot VMI jau irgi nusikalstama veika, o pirkėjas tos veikos bendrininkas, todėl venkite tokių pardavimo sąlygų. Yra daugybė skaidriai dirbančių automobilių pardavėjų su kuriais turėsite puikų, patikimą ir kokybišką sandorį. Toliau paklausinėkite apie automobilio būklę – padangų, stabdžių, kėbulo, salono, variklio, važiuoklės, oro kondicionieriaus, elektronikos ir komforto įrangos. Nuo to kaip pardavėjas pakomentuos klausimus bus aiškiau ar verta vykti apžiūrai. Jei pardavėjas noriai, aiškiai ir nuosekliai pakomentuoja arba paantrina, kad viskas yra taip kaip skelbimo komentare (jei skelbimo komentaras išsamus), tai viskas gerai, bet jei nutyli, vengia išsiplėsti arba pasako, kad automobilis ne jo, o draugo ir nieko jis nežino, tai nebėra reikalo gaišti savo brangaus laiko. Jei skelbime nurodyta, kad automobilis turi gausią komforto įrangą, tai patikslinkite ar tikrai taip ir yra, nes kartais pardavėjai gudrauja nurodydami tokius privalumus, kurių nėra, o pirkėjai, atvykę apžiūrėti automobilio, to nepastebi.
Derinant su pardavėju apžiūros laiką, vietą ir sąlygas būtų privalumas apžiūrėti automobilį šaltu varikliu. Taip pat paprašykite, kad automobilis būtų nuplautas, nes kitaip nepastebėsite kėbulo trūkumų. Venkite automobilio apžiūros per lietų, iškart po lietaus ar vakare, nes taip pat nepastebėsite kėbulo trūkumų. Patikslinkite ar pardavėjas turės pakankamai laiko aprodyti automobilį ir neskubins Jūsų. Jei sutarėte apžiūrą kažkur susitikus, tai tarkitės tokią vietą, kurioje būtų patogu ir saugu apžiūrinėti parduodamą automobilį, darinėti jo dureles, matyti visą vaizdą vaikštant aplink. Jei sutarta apžiūros vieta yra automobilių pardavimo aikštelėje ar turguje, rekomenduojama atvykti šiek tiek anksčiau ir pradėti automobilio išorės apžiūrą kol atvyks pardavėjas. Taip, sulaukus pardavėjo, pavyks sužinoti ar neišsikrovęs akumuliatorius, ar lengvai kuriasi ir sklandžiai veikia šaltas variklis.
Automobilio apžiūrą derėtų pradėti nuo padangų ir ratlankių: pažiūrėkite ar vienodos padangos, ar sutampa jų pagaminimo datos, ar visos vienodai nudilę, ar nėra padangos pagamintos anksčiau nei automobilis. Apžiūrėkite ratlankius, ar vizualiai jie apvalūs, ar nesulankstyti ir nesubraižyti. Jei pvz. apgadintas tik vienas ratlankis, tai gali būti požymis, kad automobilis turėjo eismo įvykį. Įvertinkite tuo pačiu stabdžių diskų ir stabdžių kaladėlių būklę. Dažna turgaus prekeivių gudrybė nudažyti naujai stabdžių diskus ir deklaruoti, kad jie nauji. Kruopščiai apžiūrėkite kiekvieną kėbulo dalį ar nėra rūdžių, dažymo broko, įlenkimų ir subraižymų, nes žiūrint visumą svarbių smulkmenų galima ir nepastebėti. Pasilenkite po automobiliu ir patikrinkite ar nėra aiškiai matomų dugno pažeidimų, korozijos, ar uždėtos reikiamos apsaugos. Patikrinkite ar visi automobilio stiklai turi vienodą, originalaus gamintojo žymėjimą. Apžiūrėkite kėbulą iš toliau apeidami keletą ratų aplink, stenkitės pastebėti ar vienodi tarpai tarp kėbulo dalių, ar nesiskiria dažų atspalviai.
Prieš užkuriant variklį patikrinkite variklio alyvos ir aušinimo skysčio lygį, pažiūrėkite ar alyva skaidri ir skysta, ar tamsi ir klampi kas reikštų jog laikas ją keisti arba sukeltų įtarimą ar ji tikrai keista reikiamais intervalais. Atkreipkite dėmesį į aušinimo skystį, jis turi būti skaidrus, vienspalvis ir be tepalo dėmių. Apžiūrėkite vizualiai variklio skyrių ar nematyti pašalinių skysčių prasiskverbimų. Apžiūrėkite ar nesukinėti variklio dangčio ir priekinių sparnų tvirtinimo varžtai, ar vienodi fiksatoriai apdailinėse plastmasėse, ar priekiniai žibintai turi originalų žymėjimą ir ar jų pagamino data sutampa su automobilio pagaminimo data. Variklis turi kurtis lengvai ir dirbti sklandžiai, be pašalinių garsų, be papildomos vibracijos. Jei variklio skyriuje viskas gerai, uždarykite variklio dangtį, leiskite varikliui veikti ir atsisėskite į saloną. Apžiūrėkite ar salonas nesuplėšytas, ar nėra pelėsio, ar salono nusidevėjimas adekvatus deklaruojamai ridai. Patikrinkite ar veikia visi mygtukai ir ar tinkamai funkcionuoja tokia komforto įranga kaip audio sistema, automatinė klimato kontrolė, oro kondicionierius, sėdynių ar vairo šildymas, ar reguliuojasi visomis padėtimis sėdynės, ar darinėjasi visi stiklai, ar veikia veidrodėlių reguliavimas, ar navigacija turi Lietuvos žemėlapius, ar veikia atstumo davikliai ir galinio vaizdo kamera. Įjunkite rankinį stabdį ir pabandykite automobiliu pajudėti iš vietos, automobilis turi nejudėti jei stabdis veikia gerai. Pažiūrėkite iš vidaus ar priekinis stiklas neturi įdaužų.
Jei parduodamas automobilis su automatine pavarų dėže pajunginėkite stovint vietoje pavarų svirtį į padėtis R ir D, neturi jaustis smūgiavimo. Jei pavarų dėžė mechaninė pavaros turi jungtis tiksliai ir lengvai. Jei iki šiol viskas atrodo tinkama belieka bandomasis važiavimas. Jo metu automobilis turi važiuoti sklandžiai, netrūkčioti, lengvai riedėti, sklandžiai bei tyliai stoti ir tolygiai greitėti. Automatinė pavarų dėžė neturi užlaikyti pavarų, aukštinti ir žeminti jas turi be trūkčiojimų, neturi vėluoti reakcija į akseleratoriaus pedalo paspaudimą. Jei pavarų dėžė mechaninė, tai atleistas sąnkabos pedalas turi suveikti ties eigos viduriu, bet ne pačiame viršuje, nes tai reikštų, kad jau susidevėjęs sąnkabos mechanizmas. Bet kokie rasti trūkumai yra puikus argumentas deryboms su pardavėju dėl kainos. Galima tartis dėl nuolaidos arba, kad pardavėjas pašalintų trūkumus savo sąskaita.
Kad ir kaip gerai išmanote automobilius, bet rekomenduojama visada pasikviesti nešališką pagalbą iš šono. Automobilių ekspertai Jums padės apžiūrėti automobilį, įvertins jo būklę nesikliaudami emocija ir padės apsispręsti ar automobilis vertas pirkimo. Pirkėjai linkę į įvairius trūkumus moti ranka kaip į smulkmenas, bet nepaskaičiuoja, kad toms smulkmenoms sutvarkyti teks gaišti laiką ir leisti pinigus todėl kartais verta pagalvoti ar nevertėtų galimų išlaidų pridėti prie automobiliui skirto biudžeto ir paieškoti tokios būklės automobilio, kuris nereikalaus papildomo dėmesio.
Linkime Jums lengvų paieškų ir gerų pirkinių!